Wygrany projekt unijny
Celem przedsięwzięcia była poprawa oferty edukacyjnej szkoły w zakresie zawodowym do aktualnych potrzeb rynku pracy poprzez modernizację programów nauczania w zawodach turystyczno – hotelarsko – gastronomicznych. Dzięki temu zostały stworzone pracownie obsługi turystyczno – gastronomicznej . Poprawiona zostanie jakość i skuteczność kształcenia zawodowego, rozszerzona zostanie współpraca różnych instytucji lokalnych, zwiększona możliwość zatrudnienia. Grupą docelową przedsięwzięcia – beneficjentami bezpośrednimi – są uczniowie i absolwenci szkoły w zakresie zawodowym (pilotażowo – około 200 uczniów (słuchaczy) a także 10 nauczycieli.
Założone w Przedsięwzięciu cele szczegółowe zostały zrealizowane poprzez :
- Dostosowanie oferty edukacyjnej oraz programów nauczania w zakresie zawodowym do potrzeb lokalnego rynku pracy Podniesienie jakości i skuteczności kształcenia zawodowego w zakresie obsługi klienta w branży turystycznej hotelarskiej i gastronomicznej poprzez wprowadzanie elementów praktycznego kształcenia zawodowego w szkole ponadgimnazjalnej;
- Rozszerzenie współpracy różnych instytucji lokalnych, mającej na celu modernizację oferty edukacyjnej szkoły, rozszerzenie możliwości kształcenia w zakresie praktycznych umiejętności zawodowych, kształcenia naprzemiennego, zwiększenie możliwości zatrudnienia absolwentów szkoły, itp; Firmy funkcjonujące obecnie w branży turystyczno – gastronomicznej zgłaszają duże zapotrzebowanie na pracowników dobrze wykształconych, przedsiębiorczych, znających co najmniej jeden język obcy w stopniu podstawowym oraz słownictwo specjalistyczne zawodowe wychodzącym naprzeciw oczekiwaniom klienta. W niedalekiej przyszłości należy spodziewać się wzrostu zapotrzebowania na pracowników branż obsługi turystyczno-gastronomicznych o podobnym przygotowaniu oraz hotelarskiej.
- Zdobycie przez uczniów praktycznych umiejętności z zakresu działalności obsługi klienta w branży turystycznej, hotelowej i gastronomicznej.
- samodzielnego założenia i prowadzeni własnej działalności gospodarczej w zakresie usług,
- napisania biznesplanu i wypełnienia wniosku kredytowego oraz sporządzenia dokumentacji (np. hotelowej, usługi gastronomicznej),
- przeprowadzenia rozmowy sprzedażowej w języku obcym,
- profesjonalnej obsługi konsumenta,
- czytania i stosowania przepisów prawnych regulujących działalność gospodarczą w Polsce i Unii Europejskiej,
- obsługi sprzętu fachowego (specjalistycznego), komputera oraz programu turystycznego i obsługi hotelowej ,
- prowadzenia skutecznego marketingu i poszukiwania zatrudnienia.
- kl. I Technikum – 60 osób,
- nowy rocznik Szkoły Policealnej – 30 osób
Dzięki przedsięwzięciu organ prowadzący zgodnie z deklaracją zwiększy ilość godzin na kształcenie praktyczne, tj. o 8 godz./tydz., co w przypadku realizacji zajęć z podziałem na grupy zwiększy się do 16 godz., W ramach zajęć pozalekcyjnych:
- opracowywanie projektów/pokazów multimedialnych – ilość uczestników – 20 osób,
- Kształcenie e-lerningowe uczniów niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i nauczaniu indywidualnym
- Nauczyciele objęci projektem zmodyfikują techniki nauczania przez realizację zajęć w sposób praktyczny – 10 osób,
- Prognozowana ilość uczestników kursów – 3 grupy x 15 osób = 45 osób w roku.