School paper czyli innowacja pedagogiczna Technikum nr 3
To jeszcze nie oficjalny start, ale chcielibyśmy ogłosić, że małymi krokami powstaje pierwsza szkolna redakcja.
Na początek opowiemy krótko o tym, co mamy zamiar robić. Dzielimy jakieś wspólne pasje i ciekawe tematy do poruszenia, o których artykuły będzie można przeczytać w gazetce online. Mamy tę przyjemność tworzyć treści w ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego dzienników regionalnych Polska Press.
Projekt jest o tyle nietypowy, że tworzony w języku angielskim, więc nawet jeśli myślisz, że twoje zdolności językowe nie są wystarczające, warto rzucić okiem, ponieważ poruszamy bieżące sprawy szkolne i pozaszkolne, a artykuły pisane są przystępnym słownictwem.
Nazwa gazety? ‘Beehive’ czyli ul, bo w naszej szkole gra i buczy, a wszyscy uwijają się jak pszczółki.
Pani Karolina Balcer-Marel nauczycielka języka angielskiego, koordynator naszych działań i redaktor naczelna gazety, uzbierała dziesięcioro uzdolnionych redaktorów, w skład których wchodzą: Oliwia Darnowska, Maja Januszewicz, Olga Klemarczyk, Kamil Kot, Amelia Łaszewska, Szymon Piróg, Martyna Ropel, Mariusz Waleryś, Julia Wąsicka, oraz Nikola Wiktor.
Już nie możemy się doczekać opublikowania naszej pierwszej gazetki . We’ll keep you updated!
Olga Klemarczyk
Gazetka ‘Beehive’, wydawana cyklicznie, będzie efektem realizowanej innowacji pedagogicznej w naszej szkole. Innowacja poszerza ofertę edukacyjną dla uczniów uzdolnionych językowo, którzy mają „lekkie pióro”. Odpowiada na potrzebę wypowiadania się na tematy dla nich ważne, czy relacjonowania życia szkolnego. Pracujemy zdalnie, a gazetka publikowana będzie internetowo w ogólnopolskim serwisie Junior Media. Uczniowie, redaktorzy, ćwiczą nie tylko umiejętności językowe, ale także te związane z technologią komunikacyjno- informacyjną, a sama gazetka promować będzie język angielski i czytelnictwo wśród naszej młodzieży. Taka forma ekspresji stworzy świetne podwaliny do prowadzenia bloga w przyszłości i wpłynie na rozwijanie w uczniach postawy otwartości, ciekawości, dojrzałego wypowiadania się w środkach przekazu, a przede wszystkim brania odpowiedzialności za słowo. Wprowadzenie języka angielskiego w płaszczyznę szkolną jako gazetki z artykułami, wzmocni w naszej społeczności motywację do czytania i rozumienia tekstów stworzonych przez szkolnych rówieśników. Niewykluczone, że przyczyni się też do formowania przez czytelników własnych opinii na niektóre z poruszanych tematów.
Szlifowanie językowych diamentów, uskrzydla.
Karolina Balcer-Marel- nauczycielka języka angielskiego