
„Hotelarze i turyści” z Technikum nr 3 z wizytą w fabryce E.Wedel i na Międzynarodowych Targach TT Warsaw
Uczniowie kształcący się w zawodzie technik hotelarstwa i technik organizacji turystyki w Technikum nr 3 w Malborku wiedzą jak połączyć przyjemne z pożytecznym, dlatego wyjazd na Międzynarodowe Targi TT Warsaw urozmaicili wizytą w Fabryce E.Wedla. Wyjazd zrealizowano w ramach Projektu Zostań Zawodowcem 2., który otrzymał dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej – jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Priorytetu 5 Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza (EFS+), Działania 5.8. Edukacja ogólna i zawodowa w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (FEP 2021-2027).
Pierwsze kroki w stolicy skierowaliśmy do fabryki najsłynniejszego polskiego czekoladnika – Emila Wedla, malowniczo położonej nad jeziorkiem Kamionkowskim. Od niedawna, część zakładu udostępniono do zwiedzania, tworząc ciekawą, multimedialną przestrzeń, gdzie każdy ma okazję nie tylko poznać historię rodu Wedlów, ale i dowiedzieć się jak powstają ulubione smakołyki Polaków. W podróż po świecie czekolady najpierw zabrała nas Nana, właścicielka jednej z plantacji kakao w Ghanie, a później wirtualny czekoladnik, który zdradził sekrety kolejnych etapów wytwarzania czekolady. To była niezwykle pouczająca wyprawa, pełna smaku i zabawy. Mieliśmy okazję poczuć się jak znawcy sensoryki, degustując i porównując różne rodzaje czekolady, spróbowaliśmy także kilku smaków mrożonego ptasiego mleczka, nowego smaku czekolady mirabelkowej i czekolady aksamitnej, najnowszego produktu E.Wedel, który dzięki wyjątkowej technologii rozdrabniania ziarna, wprost rozpływa się w ustach słodyczą aksamitnego smaku mlecznej czekolady.
Wizytę na Międzynarodowych Targach TT Warsaw zostawiliśmy sobie na deser. Wydarzenie każdego roku jest okazją do prezentacji oferty turystycznej regionów Polski i krajów Europy. W części otwartej znani blogerzy podróżnicy, dzielili się swoimi wrażeniami z wypraw w odległe zakątki globu, a tuż obok mogliśmy podziwiać, jak wyglądają kampery dostosowane do takich podróży. W targach wzięło udział liczne grono organizatorów wypoczynku aktywnego, wykorzystujących potencjał regionalny do tworzenia oferty elastycznej, dostosowanej do współczesnych turystów. To była prawdziwa mieszanka stylów, wiele się działo i każdy kto chciał, mógł chłonąć tę atmosferę wszystkimi zmysłami: smakując góralskich oscypków, przegryzając chorwacki chleb maczany w świeżej oliwie, delektując się tureckim lokum czy przepyszną czurczchelą, która skradła nasze serca różnorodnością owocowych smaków, z jakich można ją wykonać. To był prawdziwy festiwal różnorodności rozbrzmiewający muzyką i tańcem, pokazujący, że współczesny turysta jest otwarty, oczekuje zarówno luksusu, jak i standardu w stylu hoteli Holiday Inn czy Ibis, ale z chęcią skorzysta również z kempingu, jeśli będzie oferował nowe przeżycia.
Przygotowując się do pracy w sektorze usług turystycznych i hotelarskich, trzeba być elastycznym i rozumieć potrzeby klientów, dlatego poznawanie rynku i jego możliwości, to lekcja cennych doświadczeń, które warto zbierać, by w przyszłości osiągnąć sukces zawodowy.