Warsztaty w Sopockiej Wyższej Szkole
11 grudnia 2014 r. uczniowie klas IV A i IV L wzięli udział w warsztatach ekonomiczno – logistycznych zorganizowanych przez Sopocką Wyższą Szkołę w Sopocie.
Zajęcia podzielone były tematycznie na finanse, rachunkowość, marketing i logistykę i poprowadzone w niezwykle ciekawy sposób, którego mottem było „uczyć poprzez zabawę” a przy okazji i zdrową rywalizację. Uczniowie zostali podzieleni na zespoły rywalizujące z sobą, każdy zespół starał się zdobyć jak największą ilość punktów, by wygrać nagrodę główną – czyli ocenę bdb z rachunkowości lub logistyki (w zależności od profilu klasy).
Pierwsza konkurencja to „Co w trawie piszczy”- czyli rebusy z marketingu. Wygrała grupa z klasy IV L wykazując się dużym refleksem i szybkością w rozwiązywaniu tego typu zagadek, a także dobrą wiedzą z podstaw marketingu.
Druga konkurencja to „Sprawdźmy zdolności artystyczne” – czyli kalambury z logistyki. Należało wykazać się sztuką przekazywania informacji za pomocą obrazów i oczywiście znajomością zagadnień z logistyki, tak więc ogromną przewagę miała tu klasa logistyczna z racji nauczanego zawodu.
Następnie „Kto ciągnie rzepkę” – familiada z rachunkowości i podatków. Druzgocąca przewaga uczniów z IV A (co w rezultacie przesądziło o ostatecznym wyniku). Podobnie zwycięstwo odnieśli ekonomiści w następnej konkurencji, polegającej na rozwiązaniu krzyżówki z ekonomii – hasła były naprawdę trudne co potwierdziła jedna z opiekunek grupy, nauczycielka rachunkowości.
Ostatnia gra to „Cel uświęca środki” – czyli gra symulacyjna z finansów, której zasady oparte były na znanej wszystkim grze planszowej „Monopol”. Była chyba najbardziej ekscytująca, budząca duże emocje wśród uczestników. Tę część wygrała grupa z IV L, ale ostatecznie po podsumowaniu wszystkich punktów zwyciężyli uczniowie IV A. Gratulacje.
Wizyta w Sopockiej Wyższej Szkole była niezwykle ciekawa, zabawna i równocześnie pouczająca. Z takich lekcji na pewno nie chciałoby się nam „zwiewać” – skomentował jeden z uczniów mający małe problemy z frekwencją.