Wyjazd na targi e-handlu
W dniu 10 maja 2017r. 36 uczniów kształcących się w zawodzie technik organizacji reklamy z 3 opiekunami uczestniczyło w XII Targach eHandlu. Impreza ta, organizowana dwa razy do roku przez Fundację Polak 2.0, to wyjątkowa okazja do spotkania zarówno praktyków z branży e-marketingu, jak i tych, przed którymi świat Internetu staje dopiero otworem. Hale Amber Expo w Gdańsku zgromadziły ponad 150 wystawców z branży eCommerce (m.in. Polski, Niemiec, Austrii, Czech, Rumunii, Ukrainy, Wielkiej Brytanii oraz krajów skandynawskich) oraz ponad 4000 uczestników zarówno przedstawicieli e-sklepów, jak i dystrybutorów usług związanych ze sprzedażą przez Internet. Jednocześnie na 4 scenach prezentacyjnych występowali wyselekcjonowani prelegenci, na których swoje głosy przez 2 tygodnie oddawali internauci. Wystąpiło 32 ekspertów branży handlu online, a każdy z nich przedstawiał praktyczne rozwiązania problemów, z jakimi spotyka się branża eHandlu.
Celem wyjazdu było przybliżenie uczniom specyfiki e-handlu oraz zapoznanie z innowacyjnymi rozwiązaniami dla branży handlu internetowego.
Uczniowie na poszczególnych stoiskach targowych poznawali tajniki sztuki sprzedaży przez Internet, zagrożenia czyhające na przedsiębiorców, jak i klientów sklepów online oraz pogłębiali wiadomości m.in. z pozycjonowania stron i produktów, płatności online, dystrybucji produktów oraz nowoczesnych technologii IT dla biznesu on-line.
Dzięki udziałowi w Targach uczniowie uzmysłowili sobie, jakie wymierne korzyści przynoszą ukierunkowane, przemyślane i sprawdzone działania. Poznali działanie content marketingu, czyli strategii polegającej na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców, co znacznie zwiększa ruch na stronie oraz targetowanie, czyli proces polegający na selekcji konsumentów przez reklamodawców w celu określenia docelowej grupy odbiorczej, która w największym stopniu jest zainteresowana reklamowanym produktem.
Na ile cenna informacją jest wiedza o tym, kim są ludzie którzy kupują w sklepie konkurencji? Jak się dowiedzieć kto nie kupi naszego produktu i nie wyświetlać mu reklamy? Jak nie targetować reklam na wyczucie tylko mieć dokładne dane? Jak to wszystko zautomatyzować i jak bardzo oszczędziłoby to Twój czas? Na te pytania uczniowie znaleźli odpowiedź na prelekcji Pana Daniela Kędzierskiego na temat: „5 ukrytych rozwiązań w Facebook API, które dopalą twój ecommerceopis”.
Udział w Targach pozwolił uczniom zastosować w praktyce wiedzę zdobytą na zajęciach szkolnych, poznać nowe innowacyjne rozwiązania w branży e-commerce uzmysłowić młodym ludziom jakie szanse czekają na przedsiębiorców w tej najszybciej rozwijającej się branży ostatnich lat.
Wyjazd na targi e-handlu.
Wyjazd na targi branżowe eHandel został zrealizowany w ramach projektu pn.: „Programy motywacyjne dla uczniów pomorskich szkól zawodowych” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 (Poddziałanie 3.3.2 RPO WP 2014-2020).
Więcej o projekcie: http://des.pomorskie.eu/o-projekcie