Zwiedzanie Novotelu w Gdańsku
Dnia 23 maja 2014 roku uczniowie klas I T i III T (technik obsługi turystycznej) z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Malborku odwiedzili hotel Novotel *** w Gdańsku. W ramach projektu „ Pomorskie- dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie, a wyzwania rynku pracy”, który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, uczniowie o specjalizacji technik obsługi turystycznej odwiedzili już dwa hotele (Radisson i Hilton w Gdańsku) oraz Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku.
Hotel Novotel *** w Gdańsku znajduje się na Wyspie Spichrzów, w miejscu o niezwykle bogatej historii i kulturze. Goście hotelu zarówno biznesowi jak i ci, którzy swój pobyt w Gdańsku wiążą głównie z wypoczynkiem, chwalą przede wszystkim jego położenie i fakt, że krótki spacer wystarczy, by znaleźć się na Starym Mieście, wśród zabytków i atrakcji takich jak Brama Żuraw i Fontanna Neptuna.
Wizyta w hotelu Novotel była podsumowaniem wszystkich wyjazdów. Bardzo kompetentna obsługa przeprowadziła dwie grupy uczniów przez wszystkie działy hotelu, skupiając się szczególnie na obsłudze parterowej i służbie pięter, a szef kuchni zapoznał uczniów z ofertą gastronomiczną. Uczniowie porównali standardy świadczonych usług z hotelami czterogwiazdkowymi, które mieli okazję zwiedzić w listopadzie. Uzyskaliśmy dużo wiadomości na temat promocji, marketingu i tzw. „walki o klienta” na terenie Gdańska, która spowodowana jest silną konkurencją skoncentrowaną w centrum miasta.
Pani Monika Gajewska, która jest kierownikiem ds. sprzedaży zachwyciła uczniów swoim profesjonalizmem, nasza wiedza na temat hoteli Novotel i całej sieci Accor znacząco się poszerzyła.
Mieliśmy okazję obejrzeć pokoje standardowe oraz o podwyższonym standardzie, jak również pokoje przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, zapoznać się z polityką cenową hotelu i całej sieci. Uzyskaliśmy odpowiedzi na każde pytanie, najczęściej zadawane przez uczniów dotyczyły; warunków pracy, zatrudnienia, gości hotelowych, ofert promocyjnych, standardu hotelu oraz działań proekologicznych obiektu.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z wszystkich wizyt u potencjalnych przyszłych pracodawców, które zostały nam umożliwione dzięki projektowi. Mam nadzieję, że uczniowie dostrzegli możliwości zatrudnienia w sektorze turystycznym.
Aleksandra Nowicka
nauczyciel przedmiotów zawodowych